| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Deniz

Indmeldt: 19. apr 2007 Indlæg: 79 Geografisk sted: Odense
|
Skrevet: Torsdag, 25. oktober 2007 17:57 Emne: Debatarrangement om islam og politisk deltagelse på onsdag |
|
|
Assalamu aleikum,
Så er der valgt emne....og ikke så overraskende er det relateret til det forestående valg.
Derfor skal vi på onsdag debattere islam og politisk deltagelse. Den overordnede problemstilling lyder som følgende:
"Hvad kan vi sige om forholdet mellem islam og politisk deltagelse i en demokratisk kontekst, herunder spørgsmålet om det er tilladt at stemme eller ej"
Der vil være oplæg af undertegnede og Lina Zeraiq, hvorefter der vil være fri debat om emnet.
Kom og ta' del i debatten :- )
Onsdag d.31 oktober kl.16.15-17:30 i mødelokalet ved lysningen
Arrangement er forbeholdt foreningens medlemmer. Er du IKKE medlem, men ønsker at deltage så kontakt 61 66 45 85 _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Deniz

|
Skrevet: Torsdag, 25. oktober 2007 18:05 Emne: |
|
|
PS !!!
Hvem tager forsyninger med????
Vi skal bruge kage og kaffe/te
:- ) _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Louiza
Indmeldt: 19. apr 2007 Indlæg: 10 Geografisk sted: Odense/ Albertslund
|
Skrevet: Torsdag, 25. oktober 2007 20:34 Emne: Kaffe & Thé |
|
|
Wa aleikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh,
Vi har kaffe og thé liggende på msu-kontoret - du er mere end velkommen til at stå i køkkenet den dag.
Masalaama,
Louiza. _________________ "Den, der sladrer til dig, sladrer også om dig"
"The stupid neither forgive nor forget; the naïve forgive and forget; the wise forgive but do not forget.” |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Deniz

|
Skrevet: Torsdag, 25. oktober 2007 21:25 Emne: |
|
|
Salaam aleikum søster
Det var noget af en udfordring!...hmmm, "stå i køkken" siger du...
Tror at jeg må melde pas og kaster bolden videre, da jeg ikke besidder de rette kvalifikationer til at løfte denne opgave.
:- ) _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nebiye
Indmeldt: 25. okt 2007 Indlæg: 6 Geografisk sted: SDU:)
|
Skrevet: Fredag, 26. oktober 2007 0:04 Emne: DU SKAL! |
|
|
Deniz abi du SKAL bage kage.. for du har jo snart fødselsdaaaag!  _________________ Life isn't like a box of chocolates...it's more like a jar of jalapenos  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Deniz

|
Skrevet: Fredag, 26. oktober 2007 1:05 Emne: |
|
|
Nej, så skal Deniz netop have kage!!
Nebiye har hermed påtaget sig opgaven af bage kage til på onsdag. _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nebiye
Indmeldt: 25. okt 2007 Indlæg: 6 Geografisk sted: SDU:)
|
Skrevet: Fredag, 26. oktober 2007 1:09 Emne: NOOO nooo! |
|
|
Forget about it! Det er jo ikke engang sikkert at jeg kommer.. Og hvem har lyst til at blive forgiftet af mine kager (som til tider indeholder SVINEgelatine og Efesgær)??  _________________ Life isn't like a box of chocolates...it's more like a jar of jalapenos  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Deniz

|
Skrevet: Fredag, 26. oktober 2007 1:15 Emne: |
|
|
Okay...Nebiye er fritaget indtil hendes kager ikke skal destrueres på kommunekemi.
Hvem melder sig? :- ) _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Deniz

|
Skrevet: Mandag, 29. oktober 2007 1:55 Emne: |
|
|
Hej Bjørn
Det ser spændende ud...
Og til jer andre.
Jeg bliver snart nød til at bruge udemokratiske metoder, hvis vi skal have kage på bordet på onsdag!
Mulighederne er følgende:
1. Der er en der melder sig friviligt til at medbringe kage.
2. Vi får ingen kage
3. JEG bager en kage ud fra Nebiyes hjemmelavede opskift ! (worst-case scenario) _________________ "I know the human being and fish can coexist peacefully." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Uffe Administrator

Indmeldt: 08. apr 2007 Indlæg: 214 Geografisk sted: Odense
|
Skrevet: Mandag, 29. oktober 2007 7:32 Emne: |
|
|
Kære Bjørn,
Dersom din teori var en ufravigelig kendsgerning - eller blot praksis - tror jeg, at virkeligheden ville være noget værre, end tilfældet egentlig er.
Det er jo ikke nogen synderlig ny eller overraskende problemstilling, du rejser, da det jo er en problematik, der har været velkendt og diskuteret allerede siden de første demokratiers begyndelse. Så her efter 2000-2500 års verdenshistorie vil jeg spørge dig, hvad dit alternativ vil være? Umiddelbart kan jeg ikke finde et realistisk alternativ, der er bedre end demokratiet. Jeg synes, historien viser, at andre styreformer meget sjældent tiltrækker mindre uintelligente tåber end demokratiet.
Naturligvis bør man diskutere, om et demokrati ikke kræver en oplyst befolkning - men mon befolkningen i dag er dummere end før i tiden?
Jovist, der er alt for meget overflade og ganske lidt substans, men er det ikke bare et gammelt problem i nye klæder? Og er der ikke stadig mulighed for os almindelige "tåber" for at sætte vores kryds ved nogen, som må formodes at være mindre tåbelige end os selv?
Og så skal man jo generelt være forsigtig med at gå og se tåber alle vegne - det minder mig om Laura Illeborgs sang, som Lillebror i De Uaktuelle Nyheder på DR2 så ofte refererede til:
Man tror det er løgn
Tror ikke at det kan passe
Det kan da ikke være sandt
At der er tale om sådan en masse
Det kan gøre mig skidebange
At der virkelig er så mange
Jo vist er det sandt
Desværre er det rigtigt
Man må fare så forsigtigt
De er både tykke og tynde, korte og lange
Det er det der gør mig så sindsygt bange
At der virkelig er så mange
Åndssvage idioter
Hvor end jeg kigger hen
Og så viser det sig simpelthen
At du er en af dem
Inde eller ude
Oppe eller nede
Det værste ved det hele er
At der som regel altid er mindst en til stede
Uhh og det er det der gør mig bange
At de virkelig er så mange
Åndssvage idioter
Hvor end jeg kigger hen
Og så viser det sig simpelthen
At du er en af dem
At selv du er en af dem
De bedste hilsener
Uffe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Uffe Administrator

Indmeldt: 08. apr 2007 Indlæg: 214 Geografisk sted: Odense
|
Skrevet: Mandag, 29. oktober 2007 19:24 Emne: |
|
|
Kære Bjørn,
Jeg tror måske nok, at det uanset styreform er en ufravigelig kendsgerning, at døden er uundgåelig
Derudover bør den tilgang til verden, som du stædigt forsøger at propagandere for på diverse fora og mailinglister, og nu på MSU's forum - nemlig at mennesket i bund og grund er tåbeligt - give anledning til en noget mere ydmyg holdning fra alle menneskers - også din - side.
Hvad får dig til at mene, at du bedre end alle andre "tåber" kan aflæse Guds planer og belære andre om dem? Når det vel at mærke er aflæsninger, der er tydeligt i strid med samtlige religiøse og de fleste videnskabelige verdensopfattelser?
Amatørfilosofi skal der være plads til, men når du eksempelvis fraskriver Gud nåde og barmhjertighed, og når du udtaler dig om, hvem der er "vantro" (hvilket vist er stort set alle) og må og skal dø og straffes, så må jeg sige, at dette ikke er stedet for den slags blasfemisk ekstremisme.
Den brug, du gør af ordet "vantro", tolereres ikke på dette forum, så hvis du fortsætter med den sprogbrug, ser jeg mig nødsaget til - som det er sket på adskillige andre af de fora, du har forsøgt at sprede dine tanker på - at ekskludere dig.
Og lad os så få snakken tilbage til at handle om, hvem der tager kage med!
Uffe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Amun
Indmeldt: 22. aug 2007 Indlæg: 2 Geografisk sted: Odense, Fyn
|
Skrevet: Onsdag, 31. oktober 2007 1:14 Emne: mødelokalet??????? |
|
|
Asalamu aleikum.
Undskyld mig lige, aner ikke hvor hen i uni, mødelokalet ligger hen??
asalamu aleikum _________________ Islam is my way
Knowledge is the key
Jannah is my aim |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
John

Indmeldt: 19. apr 2007 Indlæg: 106 Geografisk sted: Odense
|
Skrevet: Onsdag, 31. oktober 2007 1:48 Emne: Re: mødelokalet??????? |
|
|
| Amun skrev: | Asalamu aleikum.
Undskyld mig lige, aner ikke hvor hen i uni, mødelokalet ligger hen??
asalamu aleikum |
Hej Amun,
du finder lokalet her:
http://vejviser.sdu.dk/opslag?lid=1553 _________________ Mvh
John |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|